Büyük nesnelerin incelenmesi, özel bir metroloji çözümü ve teknolojisini gerektirir. Yenilikçi temassız lazer teknolojisine dayanan Nikon Lazer Radar, çok çeşitli büyük hacim ölçüm ve muayene uygulamalarında kullanılan hassas ve temassız muayene kabiliyetleri sunar: uçak gövdesi kesit analizi, takım montajı ve hizalama muayenesi ve ayrıca muayene uçak motoru giriş inekler ve uçak kanadı geometrisini kontrol ediyor.

 

 

Lazer radarı, bir lazer izleyicinin uygulandığı her yerde kullanılabilir. Ekonomik denklem, Lazer Radar lehine olup, geometrik özelliklerin veya serbest biçimli yüzeylerin incelenip incelenmediğine bakılmaksızın, herhangi bir el tipi SMR (küresel olarak monte edilmiş retro reflektör) gerektirmez. Bu, tek bir kişinin Lazer Radar sistemini manuel modda çalıştırabileceği veya gözetimsiz çalışan bir otomatik inceleme işi başlatabileceği anlamına gelir.

Lazer Radar bugün birçok farklı havacılık uygulamalarında kullanılıyor, maliyetleri düşürüyor ve kaliteyi artırıyor:

 

 

 

Kalıp ve kalıp

Lazer Radar, kompozit ve diğer parça türlerini yerleştirmek veya oluşturmak için kullanılan takımların hızlı ve otomatik bir şekilde kontrol edilmesini sağlar, sigortalama parçaları ilk defa doğrudur.

 

Motorlar

Laser Radar, nacelle, thrust reverser ve panel teftişleri için kullanılır. Bu parçalarda on binlerce yüzey noktası, merdivenlere veya özel bir operatöre ihtiyaç duymadan otomatik olarak toplanabilir; emeği azaltırken kaliteyi arttırmak

 

 

Namlu bölümleri

Büyük varil bölümleri hem fabrikada hem de birleştirme istasyonunda Lazer Radar ile denetlenir. Lazer Radar, uçakların daha düz, daha verimli düzlemler üretmesine olanak sağlayan namlu bölümlerinin uyumunu optimize etmek için kullanılan verileri sağlar.

 

 

Kanatlar / Kanatlar / Tailfinler

Daha fazla aerostructure, yüksek toleranslı parça montajı ihtiyacını karşılayan kompozit malzemelerle inşa ediliyor. Laser Radar, kanat kaburgalarının, kaplamalarının ve diğer kontrol yüzeylerinin yapılı durumunu ölçmek için kullanılır, böylece her bir yapıyı optimize etmek için uygun şimler kullanılabilir

 

Vücuda katılmak için kanat

Lazer Radar kanat kanadı ve vücudun yan tarafındaki nispi pozisyonlarını birleştirerek pozisyonda tarar. Bu veriler, gövdenin kanadı ve kenarı boyunca birbirine tam olarak oturmak için kullanılır, böylelikle şim paketlerinin birleştirmeden önce monte edilmesine ve aynı zamanda kanatların birleştirilen otomasyon sistemine doğru bir uyum sağlaması ve uçak simetrisini optimize etmesini sağlamak için nispi yerinin geri beslenmesini sağlar.

 

Uçuş kontrol yüzeyleri

Uçuş kontrol yüzeyleri, montaj sırasında Lazer Radar tarafından taranır ve en uygun hizalamayı sağlayarak aerodinamik performansı en üst düzeye çıkarır.