Motor ve şanzıman bileşenlerinin işlenmiş yüzeyleri sıkı boyutlara sahip ve toleranslar oluşturur. Silindir kafası düzlüğünü ve silindir çapını ölçmenin en iyi yolu, büyük miktarda doğru yüzey noktası almaktır.

Bu durumda temassız lazer tarayıcılı temassız HN-C3030, vites kontrolü için en iyi çözümdür. HN-C3030, hipoid dişliler, konik dişliler, sarmal dişliler, düz dişliler gibi karmaşık şekillerin ve dişli tiplerinin hızlı ve yüksek hassasiyetli ölçümü için özel olarak geliştirilmiştir. Geleneksel dokunma probuna kıyasla, yoğun 3D taramalar karmaşık şekil geometrisine daha iyi bir bakış açısı sağlar ve hatta istenmeyen titreşimlere veya yüksek frekans gürültüsüne neden olan yüzey kusurlarını (örneğin, dalgalanma, işleme izleri) açığa çıkarır.

nikonmetroloji otomotiv güç aktarma organları bileşenleriAyrıca bir REVO veya n analog tarama probu ile donatılmış bir LK CMM bir performans çözümüdür. NEXIV donanım ve yazılım, perde sapmalarına, diş boşluk akışına, taban teğet uzunluğuna ve pini boyutuna göre özel dişli değerlendirmesini destekler.

Döküm motorunun ve şanzıman gövdelerinin lazer taraması ile incelenmesi, mümkün olan en kısa sürede maksimum yüzey bilgisi sağlar. Odaklama 'grafik CAD karşılaştırma çizelgeleri, yerel yüzey sapması konusunda güçlü bir fikir verir ve daha az yineleme adımı sağlar. CAMIO yazılımı, Nikon Metrology LC ve XC lazer tarayıcılarını LK CMM'lerde ve çoğu 3. parti CMM'lerde tam olarak destekler .